Het verhaal van Daniëlle


‘Hoe sluiten we met onze content zo goed mogelijk aan bij de informatiebehoefte van onze patiënten, volgers, samenwerkingspartners, stakeholders en collega’s? Dagelijks ervaren we deze boeiende dynamiek tussen de verteller en de ontvanger.’ vertelt Daniëlle Bisschops, communicatieadviseur bij CWZ.

 

Het verhaal van Daniëlle


‘Hoe sluiten we met onze content zo goed mogelijk aan bij de informatiebehoefte van onze patiënten, volgers, samenwerkingspartners, stakeholders en collega’s? Dagelijks ervaren we deze boeiende dynamiek tussen de verteller en de ontvanger.’ vertelt Daniëlle Bisschops, communicatieadviseur bij CWZ.

Liefdevolle ervaring


‘Ongeveer vijf jaar geleden beviel ik van mijn eerste kindje in CWZ. Ik was toen zo onder de indruk van de liefdevolle benadering van de verloskundigen en gynaecoloog. Toen ik een paar weken later per toeval zag dat er een vacature was bij communicatie moest ik daar wel op reageren. Zo’n fijn ziekenhuis, daar wilde ik wel bij horen! En van die keuze heb ik nooit spijt gehad.’
 

Verbindende schakel


‘In CWZ gebeurt veel. De introductie van een behandelmethode, een samenwerking met een regionale zorgpartner intensiveert of een collega promoveert. Slimme oplossingen om te verduurzamen schieten als paddenstoelen uit de grond net als mogelijkheden op het gebied van digitale zorg. Als contentspecialist ben je de verbindende schakel om vervolgens belangrijke doelgroepen te bereiken met dit nieuws.’
 

Uitkomsten meten


‘En die doelgroepen, dat zijn er best wel wat. Net als het aantal berichten dat we publiceren. Binnen een vierkoppige redactie houden we gelukkig overzicht van welke content we op dagelijkse basis delen. Daarnaast plannen we zo veel mogelijk vooruit en houden we op inhoud, vorm en toon, rekening met eerdere resultaten. Meten is voor ons dus belangrijk, om te ontdekken wat goed gaat en wat beter kan. Zodat we kunnen bijsturen binnen onze eigen teams of projectgroepen en met onze communicatie waardevol blijven voor de mensen waar we het voor doen.’
 

Verdieping binnen de kernteams


‘We hebben in ons team oog voor elkaar en ieders werkplezier. In bepaalde projecten of kernteams kun je je meer verdiepen op een thema of onderwerp. Aansluiten kan op basis van specifieke kennis of eigen interesses. Zelf vind ik het bijvoorbeeld belangrijk om iets te kunnen doen voor patiënten met kanker, dus was het kernteam oncologie voor mij een logische keuze. Daarnaast ben ik gevoelig voor analyses en uitkomsten, iets wat vaak terugkomt in het kernteam dat gericht is op het positioneren van CWZ als ziekenhuis van de regio. Een andere collega heeft een voorliefde voor het organiseren van interne evenementen of zet haar kennis in binnen het thema spoedzorg.’
 

Flexibel en hybride


Team marketingcommunicatie werkt, net als de meeste service-units, vanuit kantoorgebouw Jonkerbosch. Dat is het oude schippersinternaat achter het Hoofdgebouw van CWZ. ‘Sinds de coronapandemie werken we ongeveer 50/50 thuis en op kantoor. Zelf werk ik 24 uur en ben ik er vaak op maandag en donderdag. Op woensdag werk ik meestal aan de keukentafel, omdat dat beter uitkomt met de gezinsplanning. Als moeder van twee kleintjes is het vaak rennen en vliegen. Thuiswerken scheelt mij weer een uurtje fietsen (ook al doe ik dat heel graag). En zo maken alle collega’s daar eigen keuzes in. We weten elkaar in deze hybride tijd gelukkig nog steeds goed te vinden!’

Volg ons op social media!

Volg ons op social media!

 

Samen maken we het verschil

CWZ is één van de 27 topklinische
opleidingsziekenhuizen in Nederland. 
Al meer dan 170 jaar zijn wij hét ziekenhuis
van de regio Nijmegen.  

Samen maken we het verschil

CWZ is één van de 27 topklinische
opleidingsziekenhuizen in Nederland. 
Al meer dan 170 jaar zijn wij hét ziekenhuis
van de regio Nijmegen.  

 

 

© 2023 CWZ. Alle rechten voorbehouden.      Disclaimer      Sitemap

 

© 2023 CWZ.
Alle rechten voorbehouden.